utorok 21. marca 2017

Gayle Formanová - Zostaň so mnou

Hello people,



O knihe: Kniha má 176 strán a má mäkkú väzbu.
Talentovaná violončelistka Mia má sedemnásť rokov a vlastne všetko, po čom jej srdce piští – trochu otravnú, ale milujúcu rodinu, priateľa rockera Adama, bezstarostný život. Keď ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na opačnom konci krajiny, čaká ju prvé vážne rozhodnutie – láska a rodina, alebo vytúžené štúdium hudby? 
V jedno februárové ráno je odrazu všetko inak. Na rodinnom výlete s rodičmi a bratom na okamih spokojná zavrie oči, a keď ich otvorí, ocitne sa v priekope pri ceste. Na jej okraji vidí havarované auto a mŕtvych rodičov, počuje Beethovenovu sonátu. Krátko nato zbadá ďalšie telo. S úžasom zistí, že hľadí sama na seba, a nevyhnutne si musí položiť otázku: Som mŕtva? 
Ešte včera mala veľa možností, ako sa jej život mohol uberať ďalej. Nič z toho už neplatí a Mia stojí pred novou, oveľa osudovejšou otázkou: Zostanem? 
Sú tu členovia rodiny, oddaný Adam, super kamoška Kim, hudba. Ale aj jej dochrámané telo a duša s oveľa početnejšími ranami. 
V tomto divadle je režisérkou len ona.


"Chcem, aby si na mne hrala ako na violončele."


Môj názor: Príbeh mladej Mii pozná skoro každý. Niekto z filmu, niekto zas z knihy. Ja som tento príbeh poznala len z filmu. Veľa ľudí však tvrdilo, že ak milujem film, musím si prečítať aj knihu. A ja ten film fakt milujem. Môžem ho pozerať furt dookola a kniha? To je niečo tak úžasné. Nemyslela som, že sa do tak krátkej knihy sa zmestí toľko vecí, ktoré vo filme nie sú.
Úprimne som sa knihy trošku bála. Takýmto spôsobom som totiž čítala aj Chlapca v pásikavom pyžame a bola som neskutočne sklamaná, pretože ste sa tam nedozvedeli vôbec nič nové. Bola to verná kópia filmu. Tu však nie.
Spomienky máte priblížené oveľa viac. Kniha Vás doslova pohltí.
Je to také milé čítanie na jeden večer. Pri veľa knihách sa mi stáva, že som unavená a musím si dať pauzu, hlavne pri čítaní večer, ale túto knihu som čítala len večer a vydržala som fakt dlho, dokonca som si odkladala termín kedy pôjdem spať a potom to dopadlo, že som skoro nespala :D
Ak teda premýšľate nad tým, či si knihu prečítať a furt to odkladáte ako ja, tak určite pri prvej príležitosti po nej siahnite. Stojí za to. Ak si myslíte, že v takej krátkej knihe skoro nič nie je ste na omyle, pretože autorka tam toho zmestila fakt veľa.
Momentálne premýšľam, či si prečítať pokračovanie. Takže ak ste ho náhodou niekto čítali určite dajte vedieť :)

Dokonca aj keď som sa zaľúbila - prudko, šialene, bezhlavo -, vôbec som si to neuvedomila.


Hodnotenie: Čo iné by som mohla dať tejto knihe

Ahoj pri ďalšom článku :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára